خلاصه عملکرد مجازی لژیون دوم نمایندگی لویی پاستور
چهارشنبه 6 فروردین 1399 ساعت 06:00 | نوشته ‌شده به دست مصطفی بیات | ( نظرات )
دومین جلسه از دوره اول سـری کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره 60، ویژه آقایان مسافر در نمایندگی لوئی پاستور با دستور جلسه ( اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود ) با استادی راهنمای محترم آقا سعید و نگهبانی مسافر محمدامین  و دبیری مسافر  سعید  شنبه دوم فرودین ماه 1399 راس ساعت 17 شروع بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد

در ابتدا فرا رسیدن سال ١٣٩٩ را به‌تمامی عزیزان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم سالی پربرکت توأم با شادی و دلی خوش را سپری کنید.

در مورد دستور جلسه اهمیت خواب شب، در کنگره اساتید و راهنماهای محترم به‌طور جامع و کامل صحبت کرده‌اند، بنابراین لازم دیدم کمی از تجربه خودم در مورد اهمیت خواب شب توضیح بدهم.

یادم هست زمانی که سن کمی داشتم در طی روز خیلی شاد و سرحال بودم، همیشه به بازی کردن مشغول بودم و شب‌ها، شام خورده یا نخورده ساعت ٩ شب خواب بودم. تا زمانی که مصرف‌کننده مواد مخدر شدم و جسم و روان من به‌واسطه استفاده از مواد مخدر از تعادل خارج شد و دیگر شب و روز برای من معنی نداشت. آنقدر بیدار می‌ماندم که دیگر نای بیدار ماندن نداشتم و از فرط خستگی به خواب می‌رفتم. وقتی‌که مصرف شیشه را شروع کردم این بی‌تعادلی به اوج خودش رسید. گاهی چهار، پنج شب بیدار می‌ماندم و گاهی هم تا ٧٢ ساعت خواب بودم. این وضع به‌قدری بد بود که دیگر هیچ تسلطی بر روی اعمال و رفتار خودم نداشتم. همیشه عصبانی، پر از خشم و پرخاشگر بودم.

خواب کافی برای انسان مانند سوخت‌گیری اتومبیل است. زمانی که فرد شب‌ها استراحت کافی نداشته باشد، در طول روز هم انرژی کافی برای انجام کارهای روزمره خود ندارد.

به قول آقای مهندس؛ جسم انسان شب‌ها انرژی لازم را کسب می‌نماید. به‌طوری‌که قالب مثالی انسان بالای جسم قرار می‌گیرد و از انرژی‌های کیهانی کسب انرژی می‌نماید. مانند موبایلی که اگر شب شارژ شود دیگر لازم نیست در طول روز دنبال شارژر بگردیم و موبایل خود را شارژ کنیم.

حال این وضعیت تا زمانی ادامه داشت که من وارد کنگره شدم و درمان خودم را شروع کردم. جسم و روان من به حالت طبیعی برگشت، شربت اوتی کمک کرد که سیستم ایکس من ترمیم شود و جسم و روان من هم به تعادل برسد. خواب شب از صبح شروع می‌شود اگر کسی صبح، تا دیروقت خواب باشد دیگر انرژی کسب نمی‌کند درصورتی‌که انرژی هم از دست می‌دهد و تا شب کسل و عصبی می‌شود. یکی دیگر از راه‌هایی که باعث شد من بتوانم بر مشکل خواب خودم غلبه کنم گرفتن آموزش‌های جهان‌بینی و باز شدن گره‌های درونی من بوده است. این آموزش‌ها کمک کردن تا من بتوانم خودم را بهتر بشناسم و به یک آرامش نسبی برسم و این خود باعث می‌گردد روزها آرام باشم و شب خواب خوبی را تجربه کنم.

در آخر آرزوی سلامتی و تندرستی و حال خوش همراه با آرامش و آسایش برای همگی عزیزان از خداوند منان خواستارم.

ممنون از همگی عزیزان ...

 مشارکت مکتوب :

بدن برای تأمین انرژی؛ به غذای سالم و به‌موقع، تفریح سالم و به‌موقع و استراحت کافی نیاز دارد. اما خواب کافی و به‌موقع، مهم‌ترین پارامتر برای تأمین انرژی و ریکاوری قوای بدنی است که در حقیقت مکمل سایر موارد مذکور است. البته نه هر خوابی و نه در هرزمانی. خوابی مفید است که در ساعات مشخص‌شده شب شروع بشود و در ابتدای صبح به پایان برسد تا بدن بتواند انرژی و نیروهای لازم را برای کارهای روزمره کسب نماید و شخص بتواند کارهایی که بایستی در طول روز انجام بدهد را باکیفیت به انجام برساند.

حال در نظر بگیرید شخصی را که شب نخوابیده است یا خواب مطلوب و مناسبی را نداشته است. این شخص چهره‌ای پریشان دارد، عملکرد مغز او کاهش می‌یابد و جسمی ضعیف و کم‌توان برای انجام امورات روزمره خواهد داشت.

من خدا را شکر بعد از ورود به کنگره و تلاش و تمرین زیاد، توانستم به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی خوبی برای خوابم دست پیدا کنم و با خواب مناسب، توان جسمی مناسب و ذهنی باز و پویا برای به ثمر رساندن امورات جاری خود داشته باشم.

همچنین این مژده را به دوستانی می‌دهم که خواب مناسب و به‌موقع ندارند. این دوستان ناامید نشوند و دست از تلاش برندارند و مطمئن باشند با آموزش‌ها و راهنمایی‌های کنگره، حتماً به موفقیت خواهند رسید.

در پایان جا دارد این نکته رو عرض کنم که تنظیم خواب شب از صبح آغاز می‌شود و باید طی روزبه نحوی عمل کنیم و برنامه‌ریزی کنیم که شب با ذهنی آسوده و جسمی که نیاز به استراحت دارد، بتوانیم به‌موقع و به مقدار کافی بخوابیم.

به قلم مسافر اشکان (لژیون دوم)

 مشارکت مکتوب :

من برای ارائه مشارکت مکتوب در خصوص دستور جلسه " اهمیت خواب شب و بیداری در صبح زود " به سایت کنگره 60 مراجعه کردم و سخنان دیده‌بان محترم "آقای علی خدامی" ؛ برای من بسیار آموزنده بود و مطمئن هستم برای سایر مسافرین و هم‌سفران هم مفید به‌فایده خواهد بود. لذا به‌رسم امانت‌داری، عیناً سخنان ایشان را خدمتتان ارائه می‌نمایم:

متد DST  توسط آقای دژاکام کشف شد که کامل‌ترین روش درمان قطعی اعتیاد است. حتی اگر شخص در یکجایی که پر از هروئین بخوابد، ولی به  سمت مواد نمی‌رود که این روشDST و با شربت OT است. با این روش نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم که یکی از این ساختارها مسئله خواب است که خیلی اهمیت دارد. حتی مهندس برای کسی که می‌خواهد رها شود، فقط می‌پرسد خوابت خوب است یا نه؟ این مسئله مهمی است و تنها سؤالی است که جناب مهندس می‌پرسد. بسیار مسئله مهمی است اگر خواب خوب نباشد، یعنی شخص به‌سلامت جسم و روان و جهان‌بینی نرسیده است.

ما یک مثلث خواب‌داریم، اول کی بخوابیم. دوم چقدر بخوابیم و سوم چه جوری بخوابیم یا چه کیفیت خوابی داشته باشیم. نکته دیگری که در خواب وجود دارد مسئله کم‌خوابی نیست، مسئله جابه‌جایی خواب است یک مقدار تحت تأثیر سیستم ایکس است. در زمان اعتیاد هم بد می‌خوابیدیم و هم بد بیدار می‌شدیم و این نتوانستن بیدار شدن هم مشکل سیستم ایکس است. بهترین زمان خواب از نیمه‌شب تا طلوع آفتاب است که ما در این زمان انرژی را به دست می‌آوریم، غده‌هایی در بدن هورمون ترشح می‌کنند، هورمون‌هایی مثل آدرنالین، دوپامین و غیره ترشح می‌شود که در اول صبح هم همین‌جوری است. اگر سفر اولی هستید بزرگ‌ترین کار احیای تمام سیستم و ریکاوری است و حداقل خواب هفت ساعت است و نکته دیگر تنظیم خواب است. ما از صبح باید خواب خود را تنظیم کنیم. اگر بیداری ساعت شش صبح تنظیم شود خواب شب هم تنظیم می‌شود. در روز هم باید فعالیت داشته باشیم که راحت بخوابیم. خسته بشویم و شب به خواب برویم.

به قلم مسافر سعید (لژیون دوم)

 مشارکت مکتوب :

در ابتدا سال نو را خدمت تمامی عزیزان تبریک عرض می‌کنم و سالی با سلامتی و سرشار از اتفاقات خوب را برای همگی از خداوند منان خواستارم.

در مورد اهمیت خواب شب و تجربه خودم باید بگویم من به دلیل مصرف بالای شیشه، خواب به‌صورت درستی نداشتم. یعنی خیلی موقع ها تا چند روز هم نمی‌خوابیدم وقتی وارد کنگره شدم و پروسه درمانم را شروع کردم بازهم با مشکل خواب مواجه بودم تا اینکه حدود 6 ماه سفر بودم هنوز خوابم تنظیم‌نشده بود. علیرغم اینکه روی برنامه بودم و شربت را به‌موقع مصرف می‌کردم ولی چون خوابم درست نبود به همین دلیل حال و احساسم هم خوب نبود. تا اینکه با آموزش‌هایی که فراگرفتم متوجه شدم که باید این مشکل رو درون خودم پیدا کنم و برای حل کردن آن، باید خواسته داشته باشم و همین‌طور پا روی یک سری خواسته‌هایم بگذارم که خدا رو شکر این مشکل من درست شد و همان هفته اول که به‌موقع می‌خوابیدم و صبح زود بیدار می‌شدم بالاترین انرژی رو داشتم.  حال که در ایام عید هستیم این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است چون ما زیاد فعالیت نداریم و بیشتر در استراحت هستیم. باید به مسئله خواب توجه کنیم به‌موقع بخوابیم تا انرژی لازم را کسب کنیم و در طی روز انرژی کسب کرده را مصرف کنیم تا با بی‌حوصلگی و کرختی مواجه نشویم.

ممنون از همگی دوستان.

به قلم مسافر محمدامین (لژیون دوم)

 

تعداد حاضرین : 11 نفر (لژیون دوم)

مسافر محمدامین، مسافر سعید (کمک راهنمای محترم)، مسافر مهرداد، مسافر سعید، مسافر علیرضا، مسافر بهزاد، مسافر اشکان، مسافر جمشید، مسافر حسن، مسافر علی، مسافر محمدرضا

 

تعداد مشارکت‌کننده : 3 نفر

مسافر اشکان، مسافر سعید، مسافر اشکان

تهیه : مسافر سعید (لژیون دوم)

 تنظیم و ارسال : مصطفی بیات


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
حمیدمهربان مرزبان خبری جمعه 22 فروردین 1399 23:30
خدا قوت به لژیون دوم و مسئول سایت
حمیدمهربان مرزبان خبری جمعه 22 فروردین 1399 23:28
خدا قوت عالیه
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
 
درباره ما ...
دریافت نشریات و فایل های صوتی ...
دریافت کتاب «عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر» نویسنده: مهندس حسین دژاكام دانلود نوشتارها و فایلهای صوتی کنگره 60 در قالب فایل Mp3 و PDF
اشعار شاعران کنگره 60
اشعار شاعران کنگره 60
مسافران و همسفران محترم کنگره 60 می توانند اشعار خود را به ایمیل: adezhakam@gmail.com برای آقای امین دژاکام ارسال کنند.
آمار سایت ...
• تعداد مطالب:
• تعداد نویسندگان:
• آخرین بروز رسانی:
• بازدید امروز:
• بازدید دیروز:
• بازدید این ماه:
• بازدید ماه قبل:
• بازدید کل:
• آخرین بازدید:

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات